Tuesday, 1 July 2008

Stukke hardware...

Het geluk was niet aan mijn zijde vandaag. De iPod Nano van mijn broertje is nu definitief overleden nadat ik een poging tot reanimatie gedaan had, welke gestrand was bij het in elkaar zetten van de stukjes, waarbij een kabeltje afbrak :-(. De poging om mijn opgeblazen videokaart te redden, leverde op de koop toe een kapot moederbord op, nadat mijn test run jammerlijk faalde.

Dan heb ik enkel nog een schredder staan, waarbij 'enkel' een weerstandje vervangen zou moeten worden zal die dan wel geluk gaan brengen of zullen de ampere luchtjes me weer tegemoet treden.

Buiten alle kapitaalvernietiging ben ik ook weer een hoop wijs geworden, hierbij de tips. Zorg altijd voor een schone en nette werkplek, een vensterbank, rommel tafel en/of vloer zijn niet de goede plekken, het zorgt ervoor dat je niet lekker kan werken en dat je alles de hele tijd kwijt raakt. Als tweede, plaats nooit kracht op kleine fragiele voorwerpen, kijk liever hoe iets in elkaar zit en hoe je het beste kan (de)assembleren. Een keer te hard drukken en het is over met de pret.
En als laatste kortsluiting is echt kortsluiting en niet een 'feature'. Ik mat tussen de molex +12volt en 0volt een sluiting op de videokaart welke maar niet te traceren kan worden op het bordje. Met een poging de AGP videokaart dan maar zonder extra voeding op te starten strandde in een kapot AGP slot op het moederbord :-(.

No comments:

Post a Comment